Меню

Розробки уроків

    Урок      7кл.
 Розділ 4.  Основи технології виготовлення  виробів в’язаних спицями 
Тема: В'язання спицями як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Інструменти і матеріали для в’язання спицями. Вироби, в’язані спицями (одяг, для оформлення інтер’єру). Поняття про моду, стиль. Урахування модних тенденцій у процесі проектування. Використання у побуті зв’язаних спицями виробів, народні традиції в їх оформленні. Добір спиць і пряжі. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги. Прийоми роботи спицями: набирання петель, лицьова та виворотна петлі, завершення роботи (закривання петель).
Мета: познайомити учнів з новим видом рукоділля - в'язанням на спицях, історією в'язання, інструментами і матеріалами, які використовуються при в'язанні, правилами підбору спиць і пряжі, правилами безпеки праці. Ознайомити з умовними позначеннями лицьових і виворітних петель; навчити набору петель, в'язання лицьових і виворітних петель; виховувати посидючість, акуратність, взаємодопомогу;  розвивати логічне мислення, уміння зіставляти, порівнювати; розвивати художній смак.
Методи: презентація, розповідь, бесіда з поясненням, , ілюстрації,  робота з підручником,  застосування знань у практичній роботі, робота у групах, особистий показ, обхід учнів, інструктаж.
Засоби навчанняЗразки в'язаних виробів. Зразки пряжі. Інструкційні карти за темою уроку. Книги по в'язанню на спицях. Журнали мод з в'язання на спицях. Презентація до уроку.  Кращі проектні роботи учнів минулих років з в'язання на спицях. Комп'ютер і проекційна система,  різноманітні джерела інформації про пряжу,  її види,  різновиди спиць, правила безпечної праці під час в'язання, підручники.
Інструменти та матеріали: нитки для в'язання, спиці, ножиці. ТЗН і додатковий матеріал: презентація, інтерактивна дошка зразки й натуральні об'єкти  в'язаних виробів, 
Міжпредметні зв'язки: історія,образотворче мистецтво, фізична культура, медицина
Тип уроку: набуття учнями нових знань та вмінь

                                                                   ХІД УРОКУ:
І. Організаційна частина:
1.      Привітання,
2.      Перевірка присутніх
3.      Перевірка готовності учнів і майстерні до уроку.

II. Актуализація опорних знань учнів – 2 хв.
Як ви розумієте зміст поняття «Народне декоративно-ужиткове  мистецтво»?

Гра «Мікрофон» - учні висловлюють свої думки.

Висновок відображається на  Слайді 2
·         З якими видами декоративно-прикладного мистецтва ви вже ознайомилися?
(вишивання декоративно-оздоблювальними швами, вишивання мережкою, вишивання хрестиковими швами, орігамі, квілінг, в'язання гачком)
ІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів
В'язання на спицях в проектних роботах учнів
  Ручне в'язання дає можливість стати дизайнером власного одягу. Оволодівши головними прийомами в'язання і користуючись власною уявою, ви зможете створювати для себе, своїх близьких і друзів неповторні в'язані речі.
Набуті вміння дуже знадобляться вам в умовах сучасних ринкових відносин і дозволять зекономити сімейний бюджет.

   В'язання було і залишається популярним видом прикладного мистецтва завдяки необмеженій можливості створювати нові, модні, теплі і красиві речі для дітей і дорослих, для прикраси будинку.
   Проектна робота вам добре знайома і ви знаєте, що для роботи над проектом необхідні базові теоретичні знання та вміння.
  
Протягом декількох уроків ми вивчимо теорію в'язання спицями:
Ø  навчимося набору петель,
Ø  в'язання лицьових, виворітних петель,
Ø  розглянемо способи збільшенням і зменшенням петель,
Ø  познайомимося з умовними позначеннями, застосовуваними при в'язанні на спицях,
Ø  навчимося читати схеми в'язання та працювати по них.

Всі ці знання та вміння допоможуть вам виконати якісну і красиву проектну роботу.
   Тематика проектних робіт різноманітна.
Це можуть бути предмети одягу: рукавиці, шкарпетки, гетри, шарфи, шапки, берети, топи, джемпери, туніки і інші в'язані на спицях речі. Можна пов'язати сувенірні вироби, наприклад, м'які іграшки.

   (Продемонструвати зразки в'язаних виробів учнів минулих років)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку: 
Ми розпочинаємо сьогодні вивчення нового розділу: «Технологія виготовлення виробів, в'язаних спицями ».       
Підніміть руки, хто з вас знайомий з технологією в'язання виробів спицями
(виявити  помічниць учителя на уроці).

Ці учні на сьогоднішньому уроці будуть моїми помічниками

  Ну, а тепер потрібно тему нашого уроку  записати.
Отже, тема уроку: «В'язання спицями як вид декоративно-ужиткового мистецтва.Інструменти і матеріали для в'язання спицями»
(Слайд 3)          
Девіз нашого уроку:
«Хто хоче щось зробити – шукає можливості, хто не хоче –  шукає причини»
А для цього ми маємо гарно працювати, щоб такі питання опанувати:
Розповідь супроводжується слайдом  

(Слайд 4)
На уроці ви дізнаєтесь:
·  Історію вязання на спицях.
·  Види в'язання
·  Про види (ассортимент) виробів зв'язанних на спицях.
·  Які інструменти, матеріали та пристосування використовуютьують для вязання на спицях.
·  Ознайомитесь з умовними позначеннями петель.
Навчитесь:
·         Підбирати пряжу і спиці для вязания.
·         Набирати петлі початкового ряду
·         В'язати лицеві та виворітні петлі
·         Закінчувати в'язання зразка (закривати петлі)
·         Дотримуватись правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимоги під час в'язання спицями.
·         Виконувати фізкультхвилинки

ІV. Вивчення нового матеріалу
1.      Історія вязання на спицях.
В’язання – один із старовинних цікавих і захоплюючих видів рукоділля декоративно-прикладного мистецтва. В му­зеях різних країн світу можна побачити багато експонатів, що засвідчують цікаву історію в’язання.
Дата народження в'язання втрачається в глибинах історії. Зараз вчені намагаються довести, що ще за довго до початку нашої ери люди вже володіли технікою в'язання.
В'язали спочатку без спеціальних пристосувань, просто на пальцях.

Невеличку мандрівку в минуле  продовжать наші історики,  учні, що заздалегідь підготували повідомлення, які супроводжуються демонстрацією слайдів) 
Історія в'язання (виступи учнів)

 «Історик №1» 
Розповідь супроводжується слайдом  

(Слайд 5)
Хто і коли придумав першу петельку, створену гачком, ніхто не знає, але вже давно відомо, що народилася ця чудо петелька задовго до нашої ери. Дуже складно точно встановити історію в'язання, тому що нитки і трикотаж зберегти важко.
Деякі свідчення цього
мистецтва дійшли до нас у вигляді зображень. Отже, в одній з єгипетських гробниць (1900 року до н.е.) збереглося зображення жінки, що надягає шкарпетки, зберігся відбиток панчохи, виявлений у застиглій лаві Помпеї  79 року н.е.
Розповідь супроводжується слайдом  

Знайдені дитячі в’язані шкарпетки. Великий палець був вив’язаний окремо, адже в ті часи носили взуття схоже на наше пляжне. Археологи установили, що їм більше 4-х тис. років.

«Історик №2»
Розповідь супроводжується слайдамим  
   



У XV-XVІ століттях в'язання досить активно поширюється по Європі і перетворюється в домашню роботу й у прибуткову галузь: в'яжуть панчохи, шкарпетки, рукавички, каптури, кофти, капелюшки. Відкривалися цілі в'язальні цехи.
Розповідь вчителя:
Розповідь супроводжується слайдом

У 16 в. в'язання вже відомо в усіх країнах Європи.
В'язані речі, особливо панчохи, стали дуже популярними (головним чином при королівських дворах та серед знаті).
У чоловічій моді того часу були популярні штани - колготи та в'язані облягаючі панчохи, які краще підкреслювали форму ноги, ніж зшиті.
 Як вам уже відомо в'язання було спочатку чоловічим ремеслом, і чоловіки боролися з жіночою конкуренцією навіть спеціальними договорами.
Так, празькі панчішники в 1612 р. ухвалили, що під страхом грошового стягнення не приймуть на роботу жодної жінки.
Лише пізніше, коли в'язання широко поширилося, ним стали займатися насамперед жінки.
І вони стали чудовими, винахідливими в'язальницями!
Одна з них - швейцарська в'язальниця з дивно швидкими пальцями за 71 хвилину зв'язала светр, (правда, товстими спицями).
Подібно кожній новинці, в'язання не було прийнято відразу і, крім прихильників, мало своїх супротивників, заборонялося носити шовкові панчохи як шкідливу і зайву розкіш.

Знову «Історик 2»
Розповідь супроводжується слайдом  

Перелом у в'язанні стався з появою в'язального верстата (1589 р.), винайденого священиком Вільямом Лі.

(Слайд 10)
Знову розповідь вчителя:
На його принципі були сконструйовані майже всі в'язальні машини.
Здавалося, що машинне в'язання витіснить ручне. Життя спростувало таке припущення.
Знову  «Історик 2»:
Чим більше випускалосяся виробів масового машинного виробництва, тим більш коштовними ставали вироби, виготовлені вручну.
Розповідь супроводжується слайдамим  

1 комментарий:

  1. "Коли мене познайомили з паном Лі Беном (Кредитним директором), я виходив на ринок як перший покупець житла. Мої потреби були дещо іншими, і у мене було багато запитань, перш ніж він надіслав мені мій лист попереднього затвердження , він покликав поговорити зі мною про те, що це означає і що може змінитися. Він зробив мене доступним майже будь-якої години за допомогою електронної пошти та текстових повідомлень, був дуже чуйним та обізнаним. Він також дуже прямий, я пояснив йому, якими були мої очікування щодо часу закриття та інших деталей. Він сказав, що виправдає ці очікування, але перевершив їх. Я так швидко закрив ріелтора, і продавець, звичайно, був у захваті від цього. Але як покупець я оцінив, що я пройшов цей процес коротко, але ретельно. Від попереднього затвердження до закриття - подорож була такою безшовною, і я вважаю себе щасливчиком, бо чув історії жахів про Інтернет. Я рекомендую контактну електронну адресу офіцера з питань кредитування Бен Лі: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Номер: + 1-989-394-3740 кожному, хто шукає позику на будь-якому ринку. Все оброблялося в електронному вигляді доцільно та надійно.

    ОтветитьУдалить